[NLUUG LOGO]
fax: 0318 - 693365
e-mail: info@nluug.nl

24 november 2006

NLUUG promoot kopieren software in het bedrijfsleven

De NLUUG komt vandaag met een brochure getiteld "Het gemak van de kopie". Hierin wordt aan bedrijven en instellingen uitgelegd hoe software in veel gevallen eenvoudig en snel is te kopieren en gebruiken. De NLUUG biedt ruim 4,000 Gigabyte aan vrij te kopieren software aan via het internet.

De brochure komt als reactie op een brochure die Stichting BREIN eerder dit jaar verspreidde ("Piraterij op de werkplek"), waarin bedrijven wordt opgeroepen geen software te kopieren omdat dit een misdrijf is. Voorzitter Walter Belgers van NLUUG: "Deze stelling is onwaar, ze gaat geheel voorbij aan de steeds groter wordende collectie professionele vrije software die, ook bij bedrijven en overheden, tot volle tevredenheid wordt gebruikt. De afgelopen twaalf maanden is maar liefst ruim 550,000 Gigabyte aan dit soort vrije software van onze server gedownload".

De NLUUG, een vereniging die zich al bijna 25 jaar inzet voor Open Source, Open Standaarden, Linux en internet, heeft daarop een protestbrief gestuurd aan Stichting BREIN. Een officiele reactie op deze, mede door de consumentenbond, Xs4all en HCC ondertekende brief is nooit gekomen. Hierop heeft de NLUUG besloten de door het bedrijf Open Office ontworpen folder ook daadwerkelijk te drukken en te verspreiden.

30 november 2006: Reactie Stichting BREIN

Meer informatie Over NLUUG

De NLUUG is de vereniging van (professionele) Open Source en UNIX gebruikers in Nederland. De primaire doelstelling van de NLUUG is om dat professionele gebruik te bevorderen. Neem voor meer informatie over de NLUUG contact op met het NLUUG bureauof zie www.nluug.nl.

Bij het NLUUG bureau zijn tevens exemplaren van de brochure te bestellen.

Gewijzigd: 24 november 2006(wb)