NLUUG
tel: 0318 - 694416
e-mail: info@nluug.nl

6 mei 2008

Nederlandse programmeur populair ontwikkelgereedschap krijgt NLUUG award

Utrecht, mei 2008 - De Nederlandse IT-expert Bram Moolenaar ontvangt op 15 mei 2008 de NLUUG award 2008. Moolenaars bekendste werk is Vim, onder programmeurs een van de meest gebruikte editors. Vim wordt wereldwijd automatisch meegeleverd met Mac OS X en de meeste Linux distributies en werkt op vrijwel alle huidige besturingssystemen.

Bram Moolenaar (1961) werkt momenteel als programmeur bij Google in Zwitserland. Naast zijn normale werkzaamheden breidt hij al ruim 15 jaar Vim verder uit. Moolenaar ontvangt de award als blijk van erkenning en waardering voor zijn bijzondere verdiensten voor de gemeenschap van gebruikers van open systemen. De uitreiking vindt plaats tijdens de halfjaarlijkse NLUUG conferentie op 15 mei 2008 in congrescentrum "De Reehorst" in Ede. Aan de award is een geldbedrag van 512 euro gekoppeld.

Eerdere NLUUG-award ontvangers waren onder andere Piet Beertema, die aan de wieg stond van het Internet in Europa en software-ontwikkelaar Guido van Rossum, bedenker en ontwikkelaar van de programmeertaal Python.

NLUUG is een vereniging van professionele gebruikers van Open Source en Open Systemen in Nederland. NLUUG award wordt onder auspiciën van het NLUUG bestuur toegekend aan individuen of instellingen die op bijzondere wijze hebben bijgedragen aan de verbetering of bevordering (van het gebruik van) van open systemen.

Meer informatie Over NLUUG

NLUUG is al 25 jaar de vereniging van professionele gebruikers van open source en open systemen in Nederland. De primaire doelstelling van NLUUG is om het professionele gebruik hiervan te bevorderen. Neem oor meer informatie contact op met NLUUG via ons bureau.